Pomysł na kalendarz 2018

Właśnie jestem w trakcie projektowania kalendarza 2018 dla pewnej firmy. Postanowiłem podzielić się z Wami kilkoma moimi spostrzeżeniami.

Gdzie umieścić logo firmy?

Projektowanie kalendarza 2018 zacząłem od uzyskania informacji o tym, gdzie ma pojawić się logo firmy mojego klienta. Większość firm decyduje się na umieszczenie logo na okładce kalendarza. Jest to oczywiście najbardziej efektywne pod względem reklamowym. Firma może wręczać swoim kontrahentom kalendarz w ramach podziękowania za współpracę.

Jeśli kontrahent zdecyduje się korzystać z kalendarza (a z dużym prawdopodobieństwem tak się właśnie stanie), stanie się niejako przenośnym źródłem reklamy firmy naszego klienta. Nie jest to oczywiście jakiś wyjątkowo efektywny sposób na reklamę, ale ponieważ tego typu kalendarz nosi się zazwyczaj ze sobą, możemy liczyć na to, że zwróci on w końcu czyjąś uwagę. Umieszczając logo w środku kalendarza, nawet na każdej stronie, znacznie zmniejszamy prawdopodobieństwo, że ktoś poza kontrahentem naszego klienta je zauważy.

Kilka innych rad

Podczas projektowania kalendarza, na którym ma znaleźć się reklama, zawsze pamiętam żeby nie przesadzać. Reklama nie może być zbyt nachalna, a kalendarz powinien być utrzymany w klasycznym tonie. Tak jest najbezpieczniej. Projektując kalendarz, który swoją oprawą graficzną jest mocno umocowany w tematyce firmy ryzykujemy, że kontrahent naszego klienta z niego nie skorzysta. Ja stawiam zawsze na klasykę i elegancję. Logo powinno być widoczne, ale z kolei nie przesadnie rzucające się w oczy. Ja mam już nieco doświadczenia w tym jak wyczuć ten balans, aby nie przesadzić z rozmiarem, ale i efektywnie zareklamować naszego klienta. Obserwuję również rozwiązania, które zastosowali inni graficy. Można się od nich sporo nauczyć.