Kalendarze reklamowe - praktyczne info o druku

Zastanawiałeś się kiedyś, czy personalizowane kalendarze dla firmy do druku są opłacalne? Jako grafik reklamowy często spotykam się z tym pytaniem. Mam kilka wskazówek dla zainteresowanych przedsiębiorców.

Praktycznie i funkcjonalnie

Kalendarz, jak każdy praktyczny gadżet, może być świetnym pomysłem na sukces. Klienci lubią dostawać prezenty - szczególnie takie, które mogą się im naprawdę do czegoś przydać. Niewątpliwie kalendarze należą do produktów, na które zawsze będzie zapotrzebowanie. Trzeba oczywiście wręczać je we właściwym momencie, najlepiej u schyłku starego roku. A w jaki sposób to robić? Każdy myślący przyszłościowo przedsiębiorca obdarowuje przede wszystkim swoich partnerów biznesowych i najlojalniejszych klientów. Można też zachęcić nowych odbiorców, proponując otwarte konkursy bądź dołączając kalendarz do zamówień przekraczających określoną kwotę.

Rola grafiki kalendarza

Nie byłbym sobą, gdybym nie dodał kilku słów o grafice. Zdecydowanie nie jest wszystko jedno jak wygląda okładka kalendarza. Możliwości jest wiele i zawsze spotykając się z klientem staram się wybadać jego:

1. Możliwości budżetowe. 2. Grupy docelowe. 3. Cele projektu. 4. Oczekiwania wobec efektu.

Każdy projekt kalendarza musi być dogłębnie przemyślany, ponieważ mówi coś o firmie, kształtuje jej charakter i markę. Dla odbiorców liczą się najdrobniejsze efekty wizualne, choć sami często nie zdają sobie z tego sprawy. Marketing najczęściej działa na gruncie podświadomości. Nawet kolor i krój czcionki przekazują informacje!