Nowe trendy

Od jakiegoś czasu obserwuję, że klienci proszą mnie również o zaprojektowanie dla nich pieczątek. Nie mam nic przeciwko temu, ponieważ wydaje się to zadaniem stosunkowo prostym i aż dziw bierze, że ktoś chciałby zamówić pieczątkę przez Internet. Prawdą jest jednak, że coraz mniej specjalistycznych sklepów pojawia się w mniejszych miejscowościach.

Jak chyba wiadomo każdemu przedsiębiorcy, w żadnej ustawie nie ma konkretnych wskazówek, co powinna zawierać pieczątka firmowa. Ani też, że jest ona obowiązkowym elementem dla każdego, kto rozpoczyna własną działalność gospodarczą. Faktem jest jednak, że ułatwia ona współpracę i kontakt z jednostkami administracyjnymi. Wielu moich klientów skarżyło się, że ZUS czy bank nie chcieli uznać ich wniosków, ponieważ brakowało na nich pieczątki.

Swoim klientom podpowiadam, żeby zawierali na niej najpotrzebniejsze informacje oraz dane pozwalające zidentyfikować firmę. Najlepiej, żeby to był to NIP, REGON oraz adres i nazwa, która widnieje we wpisie do CEIDG. Wiem z doświadczenia, że warto też podać maila czy numer telefonu. Tak wykonana pieczątka przez Internet jest bardzo popularna.

Samo projektowanie jest dość proste. Trzeba pamiętać, żeby treść zawsze była czytelna, nawet przy stosunkowo małej wielkości kroju czcionki. Najlepiej używać maszynowych, nieszeryfowych wersji, tak, aby ułatwić przekazywanie informacji. Dobrze jest też, kiedy w jednym kącie umieszcza się logo, a pieczątka ma czarny kolor tuszu. Czasami dodaję również różne wielkości liter, dzięki czemu łatwiej odróżnić istotne dane od tych, które spełniają pomniejszą rolę.