Projekt graficzny notesów reklamowych

Zlecenia dla grafików potrafią być naprawdę różne. Od projektów zaproszeń ślubnych lub komunijnych do tworzenia logo firm czy banerów reklamowych. Jednymi ze zleceń, które jako grafik dostaję stosunkowo rzadko, są projekty notesów reklamowych.

Wbrew pozorom, notesy reklamowe mogą być różne. Niewielkie arkusze gładkiego lub w kratkę papieru czy bardziej zaawansowane zeszyty w twardej oprawie. Te pierwsze często są rozdawane przez firmy przy okazji różnych wydarzeń regionalnych lub społecznych, podczas gdy drugie wykorzystują np. operatorzy sieci telefonicznych, wręczając je swoim klientom podczas zawierania umowy. Takie drobne dodatki sprawiają, że danego operatora postrzega się wówczas korzystniej.

Skupmy się jednak na notesach mniej zaawansowanych, czyli arkuszach papieru. Nie mają one żadnej oprawy, a kartki zazwyczaj łączy się za pomocą kleju, tak aby bez problemu można było je odrywać. Z reguły mają one niewielkie formaty i właśnie o tym powinien pamiętać grafik, tworząc wstępny projekt. Niekiedy wykorzystuje się półprzezroczyste tło z logiem firmy lub jakimiś charakterystycznymi symbolami bądź zdjęciami, częściej jednak firmy decydują się na mniej inwazyjną reklamę w postaci niewielkiego loga na dole arkusza. Oprócz niego można na kartce zawrzeć również kilka podstawowych informacji o firmie, na przykład to czym się ona zajmuje i jakie oferuje usługi. Ważne, aby całość była utrzymana w dość subtelnym, oszczędnym stylu - przesyt informacji raczej zniechęci klienta, niż go zainteresuje.